برگزاری سومین جلسه شورای فناوری مرکز رشد واحدهای فناور گیاهان دارویی در سال 1404
سومین جلسه شورای فناوری مرکز رشد واحدهای فناور گیاهان دارویی در سال 1404 با تمرکز بر توسعه و تجاری سازی ایده ها در پژوهشکده گیاهان دارویی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مرکز رشد واحدهای فناور گیاهان دارویی در راستای توسعه زیستبوم فناوری و حمایت از ایدههای نوآورانه، جلسهای را با حضور اعضاء شورا برگزار کرد.
این جلسه در روز دوشنبه هشتم دیماه با هدف بررسی برخی دستاوردهای شرکت های فناور در حوزه فناوری گیاهان دارویی، بررسی چالشهای پیش روی استارتآپها و ایجاد بستر همکاری میان واحدهای فناور و مرکز رشد گیاهان دارویی و همچنین پژوهشکده گیاهان دارویی تشکیل گردید.
در این نشست، به بررسی طرح ها و ایده ها در زمینههای مختلف از جمله استخراج ترکیبات مؤثر، تولید داروهای گیاهی، فرآوردههای طبیعی، کشت پایدار گیاهان دارویی و توسعه روشهای نوین فرآوری پرداخته شد. همچنین، اعضاء شورا در جلسه به تحلیل بازار، الزامات استانداردسازی و مسیرهای تجاریسازی محصولات اشاره کردند.
از محورهای اصلی مورد بحث در این جلسه می توان به ارائه خدمات مشاوره و آموزش فرایند تجاری سازی به شرکت های نوپا، ایجاد بستری جهت آشنایی شرکت ها با قوانین سازمان غذا و دارو و همچنین فرایند های علمی و تخصصی در حوزه فناوری گیاهان دارویی، همراهی مرکز رشد از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برای تسهیل مسیر رشد استارتآپها ،همکاری با مراکز علمی و آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری استان البرز اشاره کرد.
لازم به ذکر است مرکز رشد واحدهای فناوری گیاهان دارویی با ارائه خدمات مشاورهای، آزمایشگاهی و شبکهسازی، بستری برای شتابدهی به کسبوکارهای نوپا در این حوزه فراهم کرده است. این جلسه گامی مؤثر در جهت تقویت زنجیره ارزش گیاهان دارویی از ایده تا بازار محسوب میشود.
| شما می توانید این خبر را در قالب یک فایل PDF چاپ یا ذخیره کنید. | |

